Kommunikation

”…those who tell the stories rule society”

Plato

Kommunikation är oerhört viktigt i allt hållbarhetsarbete.

Helhetssyn, uppriktighet och ödmjukhet är extra betydelsefullt för att kunna kommunicera och visualisera tydliga budskap kring hållbarhet.

Vill du veta mer om hållbar kommunikation, uppslag, idéer, texter, bilder, bakgrundsdata, fakta, faktakontroll – Kontakta oss! 

Vi samarbetar gärna med er kommunikationsavdelning eller byrå och har även vänner i vårt nätverk som kan bistå med specialistkompetens.

Aldrig tidigare har faktakontroll, transparens och ärlighet i kommunikationen varit viktigare…

I en tid när begrepp som ”fake news” och ”alternative truth” används på alla nivåer i samhället och när tilltron till media och instanser som tidigare varit höjda över alla tvivel, vacklar – ökar kraven på hur vi kommunicerar.

Internet och sociala medier har också medfört möjligheter till direktkontakt och flervägs-kommunikation på helt nya sätt och i en omfattning som vi aldrig tidigare upplevt. Interaktionen ställer dessutom stora krav på kapacitet att snabbt hantera kommentarer och besvara frågeställningar.

”Alla gillar den som verkligen försöker”

Hållbarhetskommunikation ställer ofta krav på mer transparens, att man släpper kunder och omvärlden lite närmare ”in på livet”.

Förtroende, långsiktighet, samhällsansvar och balans är andra viktiga ”egenskaper” som ofta efterfrågas i hållbarhetskommunikationen.

“It’s your road, and yours alone.
others may walk it with you,
but no one can walk it for you.”

Rumi

Storytelling och Vision

En genuin historia knyter samman varumärket, företaget och hållbarhetsresan till en helhet.

Låt kunder och omvärlden lära känna er genom en berättelse som skapar förtroende och som visar vad ni står för.

Låt er unika känsla genomsyra hållbarhetskommunikationen.
Man ska minnas varför man väljer just er…

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev, så får du senaste nytt och andra uppdateringar.

Grattis - Du är nu medlem i Friends of thefuture!